måndag 19 juni 2017

Ljungskile festdag

I lördags hade farsan blivit inbjuden till Ljungskile marknad/festdag med sin motorcykel,så han frågade mig om jag ville dit.
Jovisst,svarade jag,så vi möttes upp i Uddevalla,sen körde vi i högst 70km/h på alla väger,även på 100 vägen & retade lite vardagsbilister :P
När vi kom fram & hittade var alla andra bilar stod,så kom det fram en snubbe & frågade om jag ville vara med i cruisingen i centrum,2 varv,för att visa upp bilarna..visst sa jag,klart folket ska se en kadett )
Men så blev det så att han ville att jag skulle leda cruisingen!
I en stad jag aldrig varit i!
Ångesten var på en skala 400 av 10 typ )
Först tvekade även Oliver,då han inte ville sträcka på sig 5 minter efter vi kommit fram,men sen startade han )
Så farsan hoppade in i bilen så åkte vi & ledde typ 10 bilar genom staden,2 varv som bestämt )
Så nu kan man kryssa av det på sin lista )
 Oliver precis när vi kommit fram )
 Volvo Amazon -65
 Chevrolet Impala SS Cab -65
 Studebaker Champ -56
 Folkrace bil
 Polisen,kul när man precis kört genom "ej genomfart" för att komma till träffen :P
 Live musik var det,som slog på konservburkar typ..lät högt iaf !


 Farsans Guldpil
 Cadillac -57
 Volvo Amazon -60
Klompetiklompar gick sin runda )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar