tisdag 22 december 2015

Få bättre självförtroende!

Var som Zlatan
Nu menar jag inte att ni ska försöka att vara ett fotbollsproffs såklat haha.
Utan mer att ni ska ta fram era egna talanger, kunskap ger bättre självförtroende!
Att kunna något väldigt bra, tex en sport eller ett ämne och få briljera med det ger bättre självförtroende.
Jag älskar att se människor som göra något väldigt bra och är medvetna om det. :)
Gör inte ni..?

Ingen gillar potatissäckar
Att sitta som en säck potatis är väldigt oattraktivt och ger intrycket av dåligt självförtroende.
Sträck på dig, ha en bra hållning för det ger dig bättre självförtroende och det är attraktivt. ;)
Testa!

Inga negativa tankar
Sluta upp med dåliga tankar om dig själv, att du inte klara vissa saker och att du är för dålig på det.
Det här är något jag är allergisk att höra, ”jag kan inte för att bla bla bla…” Alla kan om man vill, man kan i alla fall göra sitt bästa.
Positiva tankar föder nya liknande tankar.

Är du rädd så gör det ändå
Get back on that horse eller vad säger man?
Alltså är man rädd för att göra något ska man ändå försöka att göra det för då försvinner ofta den obehagliga känslan och rädslan.
Då bevisar du för dig själv att du klarar att övervinna dina rädslor och det ökar självförtroendet. :)

Lösningar i problem
Som jag alltid skrivit i mitt CV, jag ser lösningar i problem.
Gör det du med istället för att fokusera på problemen, ser du lösningarna tänker du i andra banor och det växer man av. ;)

Sätt mål och uppnå dom
Vissa säger att man inte ska sikta för högt.
Jag säger att det inte finns något som heter för högt, man ska alltid sikta hur högt man vill.
Visst kan man misslyckas men då lär man sig av det, då har du i alla fall siktat högt och kommit en bit på vägen.
Se det positiva i det negativa. :)

Var snygg och fräsch
Kanske låter konstigt, men klär man sig sunkigt så är det rätt självklart att det inte är så roligt att titta på sig i spegeln.
Eller har jag fel?
På så sätt börjar du tänk dåliga tankar om dig själv och självförtroendet går inte direkt upp.
Piffa till dig, var ditt snyggaste jag och självförtroende kommer att peka uppåt!

Tala tydligt
Genom att tala tydligt istället för snabbt och otydligt kan andra uppfatta dig som duktig och seriös.
Andra får även uppfattningen om att du har bra självförtroende eftersom de som är blyga och nervösa ofta talar tyst och sluddrigt.
Du kommer märka skillnaden själv att du känner dig med bekväm och säker när du talar och är man säker så ger du ett bra intryck! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar