fredag 14 augusti 2015

Projekt Fowsia del 2

Så,vad har hänt med bilen då?
Först lokaliserade jag felet med bakrutevärmaren som inte funkade.
Och med en kass bakrutetorkare så är det bra på vintern att ha värme i bakrutan,annars ser man inget )
 Felet var kabelbrott vid luckan..så en skarvning där så funkade det.
 Fick ta loss en del plastpaneler för att följa kablarna.
 När bilen köptes som ni minns så stod den på ett vinterdäck.
Den fälgen med sommardäcket var kasst,stora rosthål i fälgen!
Efter lite letande fick jag tag på en extra fälg,som min lokala däcksnubbe krängde på däcket )
 Gjorde en vindruteboard
 Här tätas avgassystemet från läckage.
Har även tillverkat en ny släpvagnskontakthållare,& en extra batterihylla till ett batteri i motorrummet,bytt till öppet sportluftfilter.
Bytt ut högtalarna i dörrarna,från original 5.25" till Phoenix Gold Ryval 6.5" kitt,plus dämpmatta i dörrarna.
 Fick tag på en grym bas,en Kicker L3 15"

 Jag offrade min gamla hemmabiolåda.
Som hade en 10" hål & 2st portar.
Den nya basen var större så den täckte över allt :)
 "Plunk".
 Lådan målades vit.
På plats i bilen.
Framhögtalarna drivs av ett Gas Silver C4,& basen drivs nu av ett Ground Zero GZUA 2225SQ så basen får 2x375wrms :P

Igår var det en lång dag.
Tänkte besikta bilen,så man slapp ha det i tankarna.
Sagt & gjort,en tid bokades & jag åkte dit.
Allt såg bra ut förutom bromsrören längst bak,så det blev återbesök.
Åkte till min lokala mekaniker & snackade.
Han hade bromsrör liggandes hemma,så jag åkte till min lokala däcksnubbe för att låna koningsvertyg till rören,& släppte av 2 däck som skulle bytas.
Sen höll vi på & bytte detta,& var färdiga typ 14:45..dropin tiden stängde 15:30..
Så jag körde till besiktningen igen,& kom in & fick allt godkänt :)
Så jag tog en tur till Torp för att köpa lite bra att ha saker på Biltema.
Fick tag på en begagnad svetsslang/handtag gratis :D
Sen till Mekonomen i Herrestad för att skaffa en ny generatorrem..det hade dom ingen kvar,men fanns inne på söder i stan..så jag fick åka dit.
Sen körde jag till lokala mekanikern för att lämna av lite saker..sen till min lokala däcksnubbe för att lämna av koningsvertyget & hämta däcken,som inte ens var mina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar