söndag 23 mars 2014

Projekt Buggy del 3

Nu med baslådde bygge på planerna.
Med bara en viss mängd material tillgängligt,fick man verkligen presspassa alla bitarna,så allt räckte.

 Först en modell i skala 1:10,för att få se att allt får plats som jag vill )
 Jorå,ser mycket bra ut )
 När jag hämtade lite träpallar & annat från jobbet,så låg det en isärtagen möbel där,nått skåp eller så,med perfekta mått mot vad jag behövde,najs! )
Stålskenan fräste jag ner för mer stabilitet..ne,gjorde jag inte,den var redan i skivan )
Var en skiva jag fick korta av lite,fick ta vinkelslipen & kapa )
 Trä pallar är perfekta som arbetsbord med justerbar höjd )
 Måtta & måtta,& ta sen sågen.
 Spännband funkar bra att hålla ihop den när man ska skruva fast allt )
 En liten jämnförelse med en dörr..
Tog in den för limmet skulle torka bättre.
160 liters innervolym.
 2 batterier sattes fast på en träskivan,som sen fästes i golvet i reservhjulsbaljan.
Lådan klädd med matta,alla kablar (var en jäkla massa) är kopplade.
Slutsteget till framhögtalarna sitter på vänster sida av lådan.
Och det stora svarta slutsteget är till basarna,som nu ger ut 2800wrms,dvs ca:700wrms per bas,lagom :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar