lördag 27 juli 2013

Veckans retro

Steget efter är en svensk film från 2005 i regi av Birger Larsen. Steget efter är baserad på Henning Mankells bok med samma namn från 1997

Handling

Polisen Kurt Wallander hittar sin kollega Svedberg död i dennes hem. Till en början verkar det som att Svedberg begått självmord men det visar sig att han blivit dödad. Mordet verkar också ha kopplingar till morden på tre tonåringar. Snart befinner sig Wallander mitt i en mordutredning som bara blir mer och mer personlig. Den hårda vägen får han veta att han inte kände Svedberg så bra som han trodde.


Här är ett klipp där Wallander springer på mitt gamla grannlägenhetshus,där jag bodde förr.
Lite roligt att dom springer på huset,& sen kommer ut ur ett låst undre parkeringsgarage (där jag hade mina bilar),som inte är ihopkopplat med det huset ens.
Sen nån gångväg som jag inte känner igen,& sen till ett annat grannparkeringsplats,som råkar vara helt tomt..(det var det aldrig i verkligheten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar