måndag 3 juni 2013

Radiotjänstblodsugare

Ikväll ringde radiotjänst,,jaha tänkte jag,ska dom fråga om tv & sånt nonsens igen..
Han nämnde nån ny lag sen i januari eller februari,om att man måste betala tvlicensen om man har en tv,eller vhs spelare,eller inspelningsbar dvd,eller surfplatta,eller smartphone eller helt enkelt internet....
Helt jäkla sjukt...jag har inte haft tv sen 2007,& om jag ska se på tv här måste jag ha en box att få in kanaler..
Men eftersom svt & tv4 har så man KAN se dom på nätet,så måste man betala över 2000:- per år extra för internet...
När jag sa att jag inte kommer betala för nått jag inte kan se på,eller ens vill se på,eller ens bry mig om,så sa han att det var lag bla bla bla..
Då sa jag,ger ni mig en ny tv & box för att få in kanaler då?
Njaeee,sa han..hepp,då betalar jag inte ett skit,sen la jag på luren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar