lördag 25 augusti 2012

Citroen säljes...


''Ja tjenare, har en gammal kamelbrun citroen från-72 till salu.
Bilen har rullat lite mer än vad jag kan räkna till men går utmärkt att köra med så länge man inte växlar.

Finns lite defekter då det är en gammal bil, men det är väl förståeligt.
Kan ju nämna några av grejerna som är på tok för svåra för att ens tänka på att fixa själv:

Smuts på vänstra backspegeln, tandkräm på rattmuffen, hundhår i fläkten, damm på solskydden, tomburkar i handskfacket,
krusbärs sylt på nackstödet, grus i baksätet, kattsand i spolarvätskan, Sen är det glapp i bandspelaren.
Säkert inga problem att fixa för den händige men för mig är det lögn i helvete att fixa.

Lite påkostad av förra ägaren är den. Sa han iallafall.

17 tums fälgar sitter på bilen med sprillans nya sommardäck, har inte hittat dom än men har inte letat så noga.
sportsäten och rallybur invändigt, enligt förra ägaren. inte sett något sånt än,men inte letat jättenoga heller.
ska vara runt 300 kusar sägs det, men känns inte så, säkert bara lite dåligt med luft i däcken.
sitter hemmagjort glasfiber kjolpaket runt om vet jag med all säkerhet. Fast inte sett till det nånstans än.

Sen har jag limmat fast bilbältena, polerat upp bromspedalen, hemmagjord rattmuff i sandpapper(följer med för en mindre peng)

Förutom alla små skönhetsfel som tidigare nämnts så går bilen bra, speciellt nu när jag tankade den.
Jag har fixat med bilen lite jag också som jag klarat av att göra helt själv:

*Polerat upp växelknoppen
*fyllt på spolarvätska

Ja det var väl allt tror jag. Hade tänkt mig runt 2 lappar för bilen men det går att diskutera.
En del byten kan vara intressanta också. En hög med ved, kakelugn, salladsbestick, duschdraperi i rågummi, Heltäckningsmatta från Sudan, wokpanna eller något annat roligt. Kom med förslag!

Ni kan nå mig på mailen för telefon är inget jag använder alls.

Tack på förband.''

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar