måndag 24 januari 2011

The answer!

Jag köpte för ett litet tag sen en dvd box med Top Gear,där var ett special avsnitt från Botswana:
"Botswana Special 
Utgångspunkten är en liten by på gränsen mellan Zimbabwe och Botswana. James är den förste att anlända i sin Mercedes 230E från -85. Näst på tur är Jeremy med en Lancia Beta Coupe från -81 och slutligen anländer Richard i en Opel Kadet från -63. 
För att nå sin slutdestination på den namibiska gränsen tvingas bilarna övervinna alla tänkbara underlag - inklusive att nedmonteras, kraschas, dränkas och till och med beskjutas."
Alla som har sett det avsnittet,Med Richard Hammonds lilla Opel,som han döper till Oliver.
Och för er andra,här är ett litet ihopklipp från det:
Men nu var frågan,vad har detta med mig att göra?,förutom att jag gillar Opel,& att jag har det avsnittet på dvd?
Mjo..så här är det..eller vänta,jag visar några bilder istället )
Sådär..solklart..eller?
Hmm..nudå:
Jupp..så är det,jag har skaffat mig en egen Oliver :)
En Opel Kadett A Super -65.
1.0L motor,48hk,770kg 
Går som tusan ) fråga Klas & Simon som var med igår när vi hämtade bilen i en skog drygt 27 mil härifrån,det tog hela dagen,men var kul :)



Kul att dra om lastbilar på motorvägen med Oliver. :)
Så där är svaret på gåtan,först Oliver,sedan öken,& sedan Top Gear gänget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar