onsdag 15 november 2023

Projekt Florida del 1

Ja,en moped till är väl inte fel )
Denna är tänkt att bli en replika av min första moped,som jag renoverade när jag var 14 år,tanken är att den ska bli svart,med lite röda acsenter på vissa ställen.
Säljarens bilder,mopeden fanns i Lidköping,så inte allra värst långt bort,
Är såklart ett objekt,med massa att göra.
Visade sig sen att allt utom motorn är från Tomos,dom som byggde licenserade avbilder på Puch,men motorn är riktigt & av årsmodell 64,precis som min första & som den svarta jag har :)

Hämtbild i våras..Petra var fortfarande inte besiktad & hade körförbud )
Lite av mina egna bilder.
Kåpan fanns med,men satt löst så log loss den så den inte skulle ramla av under färden.
Tanken fanns också med,men var helt lös.

Det första jag gjorde var att byta ett däck,det gamla på bilden var just..gammal..
Lite dåliga sprickor.
Trelleborg minsann..
Nytt & fint )
Även bytt brytare,tändspole & kondensator..men längre har jag inte kommit..
Så här ser den fortfarande ut



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar