fredag 15 maj 2020

Nyhet

I sju år har Ewelina Marjatta försörjt sig som porrmodell.
Hon säljer filmer där hon onanerar i sitt hus utanför Växjö, något hon har kunnat försörja sig på.
Men sedan pandemin slog till har affärerna blivit tuffare, vilket hon inte var beredd på.

– Jag jublade, jag trodde att jag skulle tjäna som mest för alla skulle vara hemma.
Jag trodde jag skulle bli rik men det blev tvärtom, säger hon.

”Stammisar hoppar över”
Det var av en slump hon började med porr.
När hon insåg att hon kunde försörja sig på det, fortsatte hon.
Ändå är valet ingenting hon skulle råda andra unga tjejer till.

– Jag rekommenderar inte detta till någon, jag känner mig stark i psyket men jag känner många tjejer som lider, på webben sprids allting väldigt snabbt, säger hon.

Sedan början av krisen får hon färre kunder och många har även börjat förhandla priset för porrklippen, något hon först berättade om för P4 Kristianstad.

– Jag har många stammisar som kommer någon gång i veckan och nu har jag märkt att många hoppar över eller ber om att få något gratis.

”Ingen tid ensam”
Hur mycket Ewelina vanligtvis tjänar på att sälja porrfilmer är ingenting hon vill gå ut med.
Men nu kan hon knappt få 200 kronor per film och kämpar för att få ekonomin ihop, berättar hon.

Dessutom har villkoren för hennes verksamhet ändrats på grund av att många kunder lever i förhållanden, och nu sitter i karantän hemma.

– Partnerna och barnen är också hemma och ingen har ensamtid längre.
Annars brukar männen oftast höra av sig under kvällar och helger, när frun är borta, säger hon.

Vill byta karriär
Nu börjar Ewelina se slutet på karriären som porrmodell.
I stället funderar hon på att börja studera och bli psykoterapeut eller mäklare – kanske även starta en podd.

– Det är läskigt, man har gjort det så länge, att ge upp det här och påbörja någonting annat känns jobbigt.
Då måste jag satsa på någonting jag verkligen tycker om, säger hon.

Ewelina Marjatta har tidigare uttalat sig i Kvällsposten med anledning av ett förslag i småländska Ljungby att införa ett porrfilter på kommunens datorer.
Ewelina stöttade förslaget och menade också att skolorna borde ha mer och bättre sexualkunskap, kanske för att vuxna skäms för att prata om det.

– Om man har mer sexualkunskap i skolan och vuxna vågar svara på barnens frågor om sex med barnen i stället för att tycka att det är pinsamt så blir det inte så märkvärdigt, sa hon då.

– Då kommer de att få en bättre bild och inte tro att porrfilmer är verkligheten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar