tisdag 24 december 2019

Tomte historier

Det är julaftons kväll och tomten, som är mitt i arbetsdagen, glider ner genom skorstenen. Det är redan mörkt ute, men inne i det här huset ser det verkligen mysigt och hemtrevligt ut.

När han kommer ner möts han av en otroligt vacker, 19-årig kvinna. Hon har bara en tunn morgonrock på sig. Tomten blir lite ställd, men lämnar vänligt över hennes paket.

– Jag är ensam hemma och fryser lite. Kan inte tomten stanna en stund och värma mig? säger tjejen med flirtig ton, samtidigt som hon låter morgonrocken falla till marken.

Hon står nu i bara BH och trosor.

– Ho, ho, ho! Tomten måste dra, blir alla barn utan presenter blir det ju inte bra!

– Men om jag tar av min BH då? frågar kvinnan och låter även den falla till marken.

Blir tufft att stå emot
Nu står hon i bara trosor.

– Ho, ho, ho! Tomten måste dra, blir alla barn utan presenter blir det ju inte bra! svarar tomten igen.

– Men om jag även tar av mig mina trosor då? säger kvinnan med sensuell, nästan viskande röst och drar av sig dem. Då kan väl tomten stanna en stund?

Hon står nu helt naken.

– Ho, ho, ho! Tomten stannar väl för en snabb rond, han kommer ändå inte upp ur skorstenen med ett jättestånd!





Skyll inte på julmaten. Du var fet redan i höstas.

Jag hade som mål att gå ned 10 kg. Efter jul- och nyårshelgerna är det bara 15 kg kvar.

Kära Jultomten,
även detta år önskar jag mig ett fett bankkonto och en smal kropp. INTE tvärtom som du dumt nog tydligen trodde jag ville ha förra året. Tomta inte till det i år igen, tack!

– Har du bestämt än vad du ska ge frugan i julklapp?
– Visst, hon bestämde det åt mig.
– Vad blir det då?
– Hon sa att hon ville ha någonting med diamanter i… Så jag köpte en dvd med filmen ”Jakten på den försvunna diamanten”.

Jultomten är den man som får ligga allra mest. Han är en rik snubbe med en stor julklappsfabrik. Tomten har därför mycket makt. Och rika män med makt har historiskt sett haft lätt att få tag i kvinnor. Småtjejer räcker snällt fram sin önskelista till tomten, men hur tror ni vuxna tjejer gör för att få det dem vill ha av jultomten? Just det! Jultomten har säkert doppat korven i grytan fler gånger än vad man kan ana. Den pilske tomten har ju dessutom funnits i hundratals år, så han har håller på med detta leverna oerhört länge.

– Vilken låt av popgruppen Roxette handlar om julen?
– MUST have been love?!

Förra julen fick Styrbjörn en så skrikig pyjamas att han inte kunde sova utan öronproppar!

Jultomten får inga könssjukdomar, för han har sin renhjord.

Mitt minne är som en julkalender – full av luckor.

Pappa kan vi få katt till jul?
– Nej, vi ska ha skinka som vanligt.

– Varför är kvinnobröst som ett elektriskt tågset på julafton?
– De är båda ämnade för barn, men det är männen som leker med dem.

Det var en vacker vinterkväll. En tjej var ute i skogen och joggade, hon sprang fram mot en glänta, och där tyckte hon sig se jultomten. Hon joggade sakta fram för att se efter ordentligt, och det är mycket riktigt jultomten som står där.
– Men se Tomten, sa kvinnan, jag trodde inte att du fanns!
– Jodå, jag finns, sa tomten, men det är ju inte meningen att folk ska få syn på mig så här när det inte är julafton, så om du lovar att inte säga nåt så ska du få önska dig tre saker.
– Självklart! Jag lovar att inte säga nåt, men kan jag verkligen önska precis vad jag vill?
– Ja, sa tomten, önska du så får vi se vad jag kan göra.
– Då vill jag ha en riktigt dyr och häftig sportbil.
– Ja, det är enkelt, nu står den i ditt garage där hemma, sa tomten.
– Och så vill jag ha massor av pengar, riktigt snuskigt rik vill jag bli.
– OK, ditt bankkonto är obegränsat från och med nu, svarade tomten.
– Och så vill jag ha en snyggare och trevligare man, sa tjejen.
– Oj då, sa tomten. Det blir värre det. Jag kan försöka ordna det, men då måste jag be dig om en gentjänst.
– Ja, det är inga problem, sa tjejen, jag gör vad som helst!
– Då skulle jag vilja sätta på dig, sa tomten.
Ja, vad f-n, det kan det vara värt, tänker kvinan, och ställer upp sig mot en trädstam och drar ner joggingbyxorna. Tomten sätter på henne bakifrån så det bara skvätter om det. När han är färdig lutar han sig fram mot tjejens öra och frågar:
– Hur gammal är du?
– 34 år, svarar hon.
– Och tror fortfarande på tomten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar