söndag 24 mars 2019

Bättmobilen del 3

Hade juh rätt mycket avgasläckage under bilen,främst vid bakaxeln..(trodde jag)
 Här hade jag kapat loss den hela ljuddämparen
 Den här bakaxelböjen såg inte fräsch ut.
 Ser ni skillnaden på den rätta delen & min nya universaldel?
Ser inte så jättelik ut va..
 När jag var under & måttade lite,så märkte jag att röret som satt fast i ljuddämparen under bilen,kunde vickas på rätt mycket..hmm,det är inte bra,för den ljuddämparen var rätt rutten..
 Kapade ner den med.
 Där ser ni en skarv som är dålig.
 Och här ännumera hål..
 Och här med...
 Syns rätt bra där..
 Så vad göra?
Jo,man tar en bit galvat rör,tungt & tjockt,men rätt nära rätt diameter,svetsar på en upphängning.
 Kapar av universalröret ett par gånger.
 Svetsar ihop det,med lite mer lutning.
 Fick täcka för skarven som blev när man lutade två rör mer än vad det var från början.
 Här fick jag dit det under bilen.
 Röret går bakåt mot bakhjulen.
 Över baxaxeln.
 Närmare bild
Satte ditt en slutrör jag hade liggandes.

 Gjorde även en service på bilen,med nytt oljefilter & nytt luftfilter.
Gamla var ett Mannfilter & det nya ett Biltema )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar