onsdag 4 juli 2012

...och så letar jag efter en stor säck full med tusenlappar.
-Jag glömde den på pendeltåget mot kungsängen, och nu kan jag inte hitta den.

Om någon hittar en säck full, eller åtminstone halvfull med tusenlappar så är det troligtvis min.
Vänligen lämna tillbaka den är ni bussiga.
Den var så stor och tung att man knappt orkade lyfta den...
...men det kan ha varit jag som var svag oxå iofs.
Om ni hittar en konsumkasse då?
Kanske var ett par hundringar i den när jag tänker efter, men nästan bara tusingar,
och kanske nån tjuga rå...
...eller om ni hittar en systemet-kasse med hundringar och tjugor?
Någon tiokrona kanske iofs, men inga femmor det är jag helt säker på!
-Men skramlar det runt ett par femmor så är det säkert min kasse ändå...
...kanske var nån enstaka enkrona som slank med eventuellt.
Hursomhelst.
Hittar ni min GB-glass-fryspåse med fyra femtioöringar så är ni riktigt snikna om ni inte lämnar tillbaks den!
Förstår ni inte att en tjugofem-öring och två tio-öringar faktiskt oxå har ett värde eller?

-Häpp, men påsen kan jag väll få tillbaks i alla fall?
Kostar ju bergis 12 konor för en rulle med 50 fryspåsar, och den här hade ju bara ett litet pyttehål i sidan...
...knappt större än öppningen.
kan ha varit ett par gruskorn som lossnat från min sula när jag tänker efter,
men tänk om just dom gruskornen även suttit fast under Krister Pettersons skosula en gång i tiden?
Du skulle jag ju kunna sälja dom till expressen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar