söndag 20 november 2011

Resan

Det blev inte den tradinonella Vänern-Runt resa nu,pga olika orsaker.
Det blev en annan rolig resa istället,till Svinesund & Nordby )


Vi följde gps:sen,& hamnade på några roliga grusvägar på vägen.
Sen kom asfaltsvägar igen )
 Eftersom vi tydligen bara bor 5mil från norska gränsen,så var det närmare att köra in där till vår destination )
 Det var väldigt krokiga vägar i norge,vilket förklarar varför norrmän är så vimsiga )
 Framme i Svinesund,i min favvo butik Tv Boden.
Där träffade jag på en gammal gymnasie skolkompis,som jag inte sett sen 5-6 år sen,när jag tävlade i Db-Drag,han jobbade sist på Brl på Nordby,men den butiken konkade,så han fick jobb i denna butiken istället )
 Bagaget på Tv Bodens demo bil,en BMW 850 Alpina (tror jag)
(Så här såg bilen ut 2006 iaf )
 (Dom hade byggt om bagaget sen sist)

Tomten stod utanför butiken,& Vilja gav han sin julklapps önskelista :)
 Inne på en matbutik,EuroCash,& någon fastnade vid "Barnemat" (jo,vi var i Sverige)
 Sen var vi inne i Godisfabriken & köpte massa godis ),jag köpte iaf 1.3kg lösgodis plus massa annat..mums :P

Nån som vill va med & panta denna burken? :)
 Reklam affich på  MaxiMat :)
 Senare på Nordby,efter att vi har snurrat runt & letat parkering,på 2 plan,blev instängda i en parkerings återvändsgränd,hittade vi till slut en parkering,så gick vi in i några butiker.

Så här upphetsad är hon att gå i leksaksbutiker :)
 Hemväg,efter en lång dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar