torsdag 27 oktober 2011

R.I.P. Peugeot

Peugeot 605 Sli -95

Betald:11-04-08
Ägarbyte:11-05-09
Skrotad:11-10-27

Först var batteriet urladdat igen,så fick ta startkablar från en annan bil här på gården.
Sen körde jag iväg,gick bra tills jag svängde av i Färgelanda,körde i nån grop i vägen så jag nästan flög i taket.
Bilen gick bra,men tror att den halva framfjädern slog loss buntbanden som höll den på plats,så efter ett tag var nog fjädern mot däcket.
Det luktade lite & skumpade,men bilen gick framåt,sen blev däcket sämre & slogs sönder...
Körde en bit men bilen blev lägre & lägre..stänkskyddet tog i vägen hela tiden,sen fanns det inget gummi på den fälgen heller.
Efter en lite sträcka med gnistregn & allmänt uppseendeväckande beteende genom Hedekas,(folk kollade väldigt mycket av nån anledning) så ville bilen inte driva framåt,för bilen låg ordagrant på backen!
Så låg var bilen utan nått gummi på däcket, så farsan fick komma & bogsera mig den sista biten..
Framspoilern tog i backen hela tiden & tröskeln på bilen...
Men tillslut kom vi fram & jag fick mina pengar,men sen köpte jag en ny fälg & ett dubbdäck till Volvon..

Så 2 rejäla punkteringar med bort slitet gummi på fälgarna denna veckan,plus att jag fick pumpa ett hjul på barnvagnen..vad är detta för vecka egentligen??














2 kommentarer:

  1. Ett grundläggande tips är att INTE fortsätta köra när man har punktering, det blir liksom inte bättre ju mer man kör.

    SvaraRadera
  2. vad skulle man ha gjort då..hade lixom inget mer däck,& kom nästan fram ändå.
    friskt vågat,hälften brunnit däck,eller vad man brukar säga..

    SvaraRadera