Efter att ha skjutit upp det under hösten & verkligen inte kunnat gjort nått under vintern,så var det äntligen lite gott väder ute.
Så,dags att köra Pete upp på ramper & krångla sig under bilen.
Magen tog i under bilen (så låg är Pete) så det var lite svårt att rör sig,men hittade tillslut vevaxelngivaren som jag skulle byta.
Trångt var det såklart,men lyckades skruva loss den,men den satt fast ändå.
Försökte tvinga ut den med en skruvmejsel,det gick juh faktiskt :)
Men,en del satt kvar i motorn,givaren hade gått sönder..pust & stön..
Hur fixa?
Tog en tång & försökte få tag i det som stack ut från motorn,men efter flera försökt utan resultat & nu inget kvar att få grepp om,så såg det inte ljust ut..
Tog dock en liten skruvdragare & en skruv,& lyckades skruva in såpass att jag kunde med en slags skruvmejsel tvinga ut alltihopa. :)
Så här såg den nya givaren ut,& den gjorde att motorn kunde varva ordentligt & inte ha ett varvstopp på 2500 rpm i ett såkallas Limp Home Mode.
Så ett steg i rätt riktning )
Såg även att kablaget till AC pumpen var trasig,så när jag har fixat det så kanske jag har AC )