Igår var jag & farsan på en bokad buss-tur till Jönköping (igen) för att gå på Husqvarna museet där.
Bussen vid Herrestads kyrka
Tog en sväng igenom Uddevalla
Man kände sig som en turist nästan ;)
Så här trött var jag tidigt på morgonen ;)
Ni vet att jag brukar ta kort på kyrkor på mina roadtrips?
Här på bussen sjöng vi psalmer!
(Har jag en alternativ sida som ni inte vet om? )
Frukost i Mullsjö )
Här var matstället.
Porsche Panamera -10 stod fint parkerad )
En introduktion av Husqvarnas 300 årig produktion.
Han frös nog inte vid elden iaf )
Husqvarna 400cc Cross -71
Husqvarna mod 65 -10
275cc,under det året byggdes bara 48 styckna motorcyklar.
Husqvarna mod 301 -38
98cc,2-takt,2-växlad,ägdes från början av en Husqvarna anställd.
Husqvarna mod 282 Silverpilen -57
175cc,3-växlad
Husqvarna mod 283 Guldpilen -58
200cc,3-växlad.
Husqvarna mod 4312 Monarkversion -64
2.5hk (egentligen för den norska marknaden),3-växlad
Husqvarna mod 281 Drömbåge Militär-53
Prototyp,gjordes 10st för utvärdering av militären.
Husqvarnas första racer -26
730cc,3 styckna tillverkades för tävlingsbruk.
Husqvarna V-twin 4-takt -34
Förmodligen den enda kvarvarande av 1934 år 2-cylindriga racers.
Husqvarna mod 281 -54
175cc,Drömbåge i tävlingsversion
Husqvarna T-cykel 200cc Müller tvåtakt -58
Ombyggd Silverpil för Tillförlitlighetstävlingar.
Husqvarna mod 430 AE US -88
430cc,skickades till Kansas City 13 Oktober 1987.
Förblev osåld,är i sin originalförpackning.
Husqvarna mod 282 Silverpil
Även vapentillverkare på 1700-talet kunde relaxa med en tv under arbetstid..sånt vore otänkbart nuförtiden ;)
Första prototypen Riders -85
8hk,190 kg.
Kolla vilken tjock stubbe!
Eller så är det en leksaksmotorsåg..det ska börjas tidigt..
Husqvarna mod 642 flickcykel -55
Varm korv maskin..smidigt )
Husqvarna Class 21 Automatic 1955-1966
(En sån som jag har & syr på ibland här)
Husqvarna CB XI 1904-1951
Detta exemplar sjönk till botten i Vättern 1918 & bärgades 1976,det gick fortfarande att sy på den.
Tillbaka till Mullsjö för middag )
En Agila ;)