måndag 29 oktober 2018

Projekt Pete del 11

Ja,som jag sa sist så läckte avgasröret lite ännu,så fick köpt lite saker,i 3" (76mm) storlek,för att...det fick plats & det satt bara en dämpare original på bilen så det var lätt att få ihop alla saker..trodde jag..
 Var lite småjobbigt att ha en hel kundkorg full med tunga saker & bära det 2 meterlånga röret genom affären )
 Pete hos min lokala mekaniker.
 Det mest dåliga stället,över bakaxeln.
 Lite småpyssel med delar,,
 På plats,lite finlir kvar.
 Främre delen,rak & fint,men lite rostigt & tråkigt,& smalt, 2",(50mm)

Men med större kurvarea av det större rören,så gick det inte att få dit den ljuddämparen jag hade bytt för ett tag sen,så fick köra hem utan ljuddämpare,det lät rätt mycket..
Men sen var jag till Biltema för att lämna tillbaka lite saker jag inte behövde,& köpte mig en 3" ljuddämpare,som jag fick dit själv )

 Så ser det ut,tog ett 3" aluminium rör jag hade liggandes som slutrör
Fick tillverkat ett kors att sätta innanför ändröret,som borde dämpa vissa resonansfrekvenser vid 3000rpm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar