måndag 18 juni 2018

Varner

Varner gruppen,som jag bloggade om för ca ett år sen,(som äger Dressman,Bikbok,Volt,SOLO,A-Z & massa andra klädbutiker)är ett företag som jag varit inhyrd på,från min vanliga jobb.
Så nu har jag varit där ett år,då kan jag berätta min synpunkt på det företaget som ligger i 3-stad i Vänersborg.
Från början var vi från mitt företag rätt nya inhyrda där,så dom anställda på Varner visste inte riktigt vad vi kunde & så,det är många led i hierakin av dom som bestämmer,så dom på "golvet" hade inte fått så mycket information av deras chefer om oss.
Vi var 6-7 styckna inhyrda då till en början,gjorde simpla saker som skära ner stora pappkartonger så vi kunde slänga dom i cointaners,sen fick vi plasta kavajer för utskick till butiker,packa om artiklar i nya kartonger.
Med tiden fick vi mer & mer uppdrag,vi blev så många som 20st inhyrda,även om vi inte fick betalt för alla hela tiden,(vissa behövde arbetsträna för att passa in) så vi fick tillslut köra utleveranser av lådor med byxor,börja städa på olika områden efter ett speciellt schema,packa lådor i lastbilar med mera..
Med tiden fick vi mer stressigt schema,mer enformiga arbetsuppgifter,& noll uppskattning.
Det var olika dag till dag,även timma till timma,hur många personal Varner skulle betala för,vad dom hade för behov av,så det hände ibland alla av oss inhyrda fick ströjobba gratis (vi fick visserligen vår vanliga lön ändå).
För mig så blev jag placerad i lastbilar för att handlasta rätt ofta,det var där det behövdes mest personal i omgångar.
Men efter lång tid på samma ställe så fick jag ont i axlar & nacken.
Blev sjukskriven i ett par veckor,jobbade igen med samma sak,då ingen lyssnade på vad jag sa,blev sjukskriven igen & igen.
Till slut efter mycket om & men,så kom jag bort från det företaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar