måndag 28 maj 2018

Projekt Pete del 3

Ja,vad har hänt sen sist.
 Köpte nytt stag,kostade 1755kr :O
 Det gamla satt så hårt att jag fick kapa sönder det,men det lossnade iaf )
 Trångt & jäkligt satt det under bilen.
 Fick allt dit det )
 Hittade ett reservhjul under bilen,sämsta stället att ha det,blir bara rostigt & äckligt där.
 Sånt litet extrahjul var det.
 Fick tag på en begagnad abs pump från en skrot,som skulle läggas ner,så inga garantier..en ny skulle kosta 8000 plus moms.....
 Efter ca 4 timmars slit så fick jag bytt det iaf )
 K hittade 4st bra vinterdäck med fälg,på tippen,med bulthål för 2 olika bilar,& en av dom hålen passade Pete perfekt )
Inte dåligt med gratis bra däck & fälg som passar direkt på bilen )
 När jag skulle lufta bromssystemet,så gick det inte på ena bakbromsen,den ville inte ens reagera när jag bromsade,så fick ta isär det,vilket inte var lätt med alla rostiga bultar..fick svetsa på en ny mutter på en bult,för att få bra grepp.
 Fint svetsad :P men funkade iaf.
Luftningen gick bra,lånade brorsans vacuumpump till bromsarna,så den sög ut bromsvätskan ordentligt.
Ombesiktning,sista dagen som den fick ombesiktas,alltid lika nervöst när dom ropar på en där,det glappade i staget fortfarande !
Var bara att jag hade missat att efterdra bultarna,vilket dom gjorde där på plats,så allt blev perfekt & den blev godkänd,& nu avställd )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar