tisdag 13 augusti 2013

Välkommen hem Älskling!

(Mina fordon är mina älsklingar,då dom inte bara sticker iväg!)
Fick skjuts av M idag,med en omväg till Torp,efter lite tumult i en affär,(utan att nämna för mycket,så blev det letande efter en borttappad sak),så fick jag senare sista Mcdonalds glaset för den här gången :)
Sen fortsatte vi till Munkedal,där jag skulle hämta hem min moped )
Den gick bra i fredags,så jag gjorde mig iordning & skulle kicka igång den...den ville inte igång..vad nu då..
Bytte tändstift då jag tänkte det gamla blev för blött för att vilja va med & leka (annars brukar det va tvärtom väl,för att leka ska det va blött..ehm,det där sa jag inte..)
Men moppen vägrade att ens tända till,sen efter ett tag lät det tjoff tjoff när jag kickade..hmm..det ljudet känner man igen,så snabbt av med topplocket,jodå,kass topplockspackning..suck..
Togt bort den gamla & satte ihop det utan packning,sen efter ett tag startade den som den skulle.
5 mil tog en timme & 15 minuter att köra,men slapp värsta åskvädret iaf )
6 glas på lika många veckor,ändå har jag nu samlat ihop 9 glas.hmm..
 Helt ny orörd 60cc kolv,vägdes in på 59gram. 
 Den gamla (20-25 år gammal,minst!) 60cc kolven vägdes in på 61gram.
 Den översta L-kolvringen på gamla kolven ramlade loss! när jag tog loss kolven,snacka om slitet upptill.
 Aldrig sett så sliten kolv upptill innan.
Sen efter lite arbete med den nya kolven( jackning,slipning osv) så vägdes den in på 58 gram.
 Så ny kolv,gamla kolvringar,nya packningar & lite justering går den bättre nu )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar