torsdag 15 augusti 2013

Slussträffen Trollhättan

Som omväxling tänkte jag ta ett annat fordon till träffen igår,min moped alltså..
Och för er som inte vet,så är det en bra bit att åka,även med bil.
Tog 2 timmar en väg,dvs ungefär 8 mil.
På hemvägen svängde jag av på en annan väg,så det var "bara" en timma & 45 minuter,dvs en mil kortare )
Så denna gången var inte träffen höjdpunkten,utan resandet )
 Egen Tillverkning -83
(Jag lovar,fordonet heter så)
 Porsche 944S -87
 Plymouth Barracuda -70
 Pontiac Star Chief -54
 En gammal Opel med lite matt lack...
 Audi Coupe -83
(Brorsans senaste objektbil)
 Standard Vanguard -53
 En ombyggd Volvo kombi med annan front.
 En Puch M50 Racing,till salu..
(Fartvindskyld, Bosch elsystem, treväxlad och med en riktig rörram. Denna modell kunde koverteras till lätt MC med en ombyggnads sats som tillhandahölls av Puchs återförsäljare. Det blev ingen succe, de unga MC-förarna föredrog riktiga 125 cc som tex Honda och Yamaha. Därför är det ganska få racing som såldes, priset var avsvärt högre än en vanlig Dakota. 

Den kraftiga ramen, de större fullnavsbromsarna samt Metzler däck skvallrar om släktskapet med en motorcykel. Detta gjorde racingen tung och den var därför känd som en slö moped. )
 Puch Dakota
(Min!!)
Puch VS 50L Lyx
(Sent 50 tal gissar jag)
(Tvåväxlad handväxel, 0,8 hk motor med kickstart, helkapslat kedjeskydd och helnav. Mopeden har ett skydd av formpressad plåt över styret. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar