fredag 9 augusti 2013

Simon!!

Efter allt prat från Simon om sina mopeder,så blev jag tvungen att köpa lite till min moped(som jag inte har fått hit än från långtidsparkeringen)
 Ny bensinkran
 Ny kolv till 60cc cylinder
Ny 15mm komplett förgasare


Allt är Simons fel...

Nytt inlägg kl 18:00
Var i Munkedal idag,kelade lite med moppen.
Bensinkranen läckte när man stod still,men funkade när man körde,vilket jag gjorde på vägen )
Den startade typ på andra kicken,efter att ha varit ståendes i över ett år. :)
Letade efter gamla puch saker i garaget,hittade inte det jag ville ha,sen sa farsan att jag kunde ta lite delar från hans trasiga jordfräs,typ en förgasare (kan passa med lite jobb min gräsklippare) & en ljuddämpare (gräsklippare där med) & en bensinkran med inbyggd filter.
Så jag tömde tanken på moppen (var visst över 5 liter där) & bytte bensinkran,funkade kanon )
På tisdag eftermiddag kan det bli cruising med moppen hem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar